Inne

Jak schudnąć do lata? – Plan naprawczy last minute!

Dopiero teraz zobaczyłyście swoje boczki w obcisłej sukience? A może nie wyglądacie w stroju kąpielowym tak jak powinnyście? I znowu jesteście na siebie złe, że nie zdążyłyście „zrobić formy na lato”. Nic straconego! Zawsze jest dobry moment, żeby zacząć i coś zmienić. Co prawda nie zdążycie już schudnąć 20 kg, ale możecie zgubić kilka i zauważalnie poprawić swoją sylwetkę. Nie zaproponujemy Wam żadnej diety cud czy głodówki, nie będziemy zachęcać do stosowania żadnych super suplementów czy innych specyfików. Będą to same racjonalne wskazówki i rady, które pomogą Wam się „ogarnąć”:).

Co więcej – nie będą to tylko suche, teoretyczne rady, pokażemy Wam również w praktyce jak to wygląda, ponieważ same zamierzamy wcielić w życie nasz plan naprawczy last minute! :). Planujemy kilka części w tej serii. Dzisiaj zaczniemy od podstawowych zasad, których należy się trzymać, aby osiągnąć swój cel.

  1. Cel. Ważne, żeby był realny, ale też nieco ambitny. Np.5 kg do lipca – jak najbardziej wykonalne.
  2. Dobry plan. Zaplanuj sobie wszystko. Co będziesz jadła, kiedy ćwiczyła i w jakie dni kontrolowała efekty. Najlepiej wszystko zapisuj – to dodatkowo motywuje. Możesz założyć sobie specjalny zeszyt, zrobić ładny planer, czy po prostu zapisuj w kalendarzu.
  3. Motywacja. Każdego motywuje co innego – możesz wywiesić sobie swoje zdjęcia z „lepszych czasów” na lodówce, albo wręcz przeciwnie, swoje zdjęcie teraz. Możesz oglądać motywacyjne zdjęcia w internecie. Albo założyć się o coś z koleżanką. Możesz też razem z nią podjąć się wyzwania i motywować się nawzajem. Sposobów jest mnóstwo, ważne, żeby działały!
  4. Dieta. Prosta, bez kombinowania, wartościowa. Najlepiej ułożona przez profesjonalnego dietetyka, tak, aby była urozmaicona i dostarczała wszystkich niezbędnych składników. Najlepiej korzystaj z sezonowych produktów – teraz jest dobry czas, bo mamy łatwy dostęp do świeżych owoców i warzyw, więc bazujmy na nich komponując nasze posiłki. W kolejnej części przedstawimy Wam naszą propozycję jadłospisu.
16711480_1816524948597471_6931822138123166362_n.png
Zdrowa dieta nie musi oznaczać katowania się posiłkami, których się nie znosi 🙂

 

5.Woda. Bez tego się nie obejdzie. Pij dużo, miej zawsze butelkę ze sobą i pij małymi łyczkami przez cały dzień. Możesz również pić zieloną herbatę czy różne ziołowe mieszanki – idealne także jako ice tea z dodatkiem owoców czy mięty.

18762518_120332001032726655_155241253_n.jpg
Jeśli nie lubisz smaku wody, śmiało możesz do niej dodać miętę, cytrynę lub ogórka.

6.Aktywność fizyczna. Ważne są zarówno regularne, zaplanowane ćwiczenia jak i codzienna aktywność. Wybierz to co lubisz i znasz, możesz skorzystać także z pomocy trenera czy gotowych planów treningowych – każdy znajdzie coś dla siebie.

18742467_120332001019196324_576245243_o

7.Dobra organizacja. Często nie brak czasu, ale właśnie zła organizacja może przeszkodzić w realizacji celów. Zaplanuj konkretne godziny, w których będziesz ćwiczyć, rób listę zakupów na dłuższy okres czasu, a posiłki możesz przygotowywać  na cały dzień, poświęcając na to czas np. wieczorem.

13407283_1713989898850977_6126536295641682962_n

8.Monitorowanie efektów. Najlepiej w wyznaczonym do tego czasie, nie za często. Raz w tygodniu, zawsze w ten sam dzień. Zapisuj swoją wagę i inne wymiary. Jeśli chcesz możesz pochwalić się z nami swoimi przyszłymi sukcesami – w komentarzach czy na Facebooku:)

Bądźcie z nami – już niedługo podzielimy się z Wami nowymi przepisami i sposobami na lepszą organizację! 🙂

Reklamy

7 thoughts on “Jak schudnąć do lata? – Plan naprawczy last minute!

  1. Schudnąć do lata? To będzie wyzwanie, podstawę zrobiłem dzisiaj, ten tekst akurat świetnie się wpisuje w nowy trening, który dzisiaj rozpocząłem :D. Mam nadzieję, że oprócz chudnięcia przybędzie mi coś mięśni, bym mógł radośnie dźwigać swą ukochaną. 😀 Nie będę żył o wodzie i korzonkach, ale na pewno nie jeden kurczak u mnie na stole wyląduje. Ku lepszej!

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s