Dania główne · Desery · Inne · Jadłospisy · Pozostałe przepisy · Sałatki · Zupy · Śniadania

Zdrowa dieta za grosze? – CZĘŚĆ 2: Biedronka

Kontynuując wpis z zeszłego tygodnia (Zdrowa dieta za grosze? – CZĘŚĆ 1), prezentujemy przykładowy jadłospis, bazujący na produktach i cenach z Biedronki. W kolejnych wpisach przedstawimy jadłospisy oparte na składnikach kupionych w innych dyskontach 🙂

Jadłospis 1800 kcal, 15% białka, 30% tłuszczu, 55% węglowodanów

Śniadanie: 25,1%, 452 kcal, 11,1 g białka, 4,2 g tłuszczu, 91,4 g węglowodanów

Bananowa jaglanka
Kasza jaglana – 50 g (pół woreczka)
Mleko 2% – 100 ml
Banan – 2 sztuki

Przygotowanie: Kaszę jaglaną ugotuj według wskazówek na opakowaniu. Zblenduj z mlekiem i jednym bananem. Zjedz z pokrojonym drugim bananem.

Koszt: 0,25 zł + 0,18 zł + 1 zł = 1,43 zł

II śniadanie: 13,1%, 236 kcal, 13,1 g białka, 6,3 g tłuszczu, 31,5 g węglowodanów

Serek wiejski z duszonym jabłkiem
Serek wiejski – 100 g (1/2 opakowania)
Jabłko – 1 sztuka
Płatki jaglane – 2 łyżki

Przygotowanie: Jabłko pokrój w kostkę i podduś. Możesz do smaku posypać cynamonem. Serek wiejski wymieszaj z jabłkiem i płatkami jaglanymi.

Koszt: 0,79 zł + 0,35 zł + 0,18 zł = 1,32 zł

Obiad: 29,3%, 526,5 kcal, 30,6 g białka, 23,6 g tłuszczu, 47,5 g węglowodanów

Pierś z kurczaka po chińsku z kaszą jaglaną
Pierś z kurczaka – 90 g
Kasza jaglana – 50 g (1/2 woreczka)
Marchew – 2 sztuki
Korzeń pietruszki – 1 sztuka
Por – 1/3 sztuki
Seler – 1 plaster
Kapusta włoska – 1 liść
Olej rzepakowy – 2 łyżki

Przygotowanie: Warzywa kroimy w słupki, podsmażamy na oleju (pora najlepiej dodać pod koniec, kiedy reszta warzyw będzie już zarumieniona). Kurczaka kroimy w kostkę, dorzucamy do warzyw i smażymy. Kaszę jaglaną gotujemy według zaleceń na opakowaniu, łączymy z kurczakiem i warzywami. Można doprawić przyprawami: polecamy kolendrę, słodką paprykę, kurkumę czy kmin.

Koszt: 1,43 zł + 0,25 zł + 0,31 zł + 0,39 zł + 0,26 zł = 2,64 zł

18142789_1323748081006189_686348262_n.png

Podwieczorek: 11,8%, 211,6 kcal, 6,2 g białka, 7,9 g tłuszczu, 26,4 g węglowodanów

Zupa krem z marchewki
Marchew – 2 sztuki
Ziemniaki – 1 sztuka
Cebula – 1/2 sztuki
Por – 1/3 sztuki
Olej rzepakowy – 0,5 łyżki

Przygotowanie: Warzywa pokroić w kostkę i podsmażyć na oleju. Zalać wodą (ok. 1 szklanki) i dusić do miękkości. Doprawić ulubionymi przyprawami (polecamy np. słodką paprykę). Zblendować. Jeśli zupa jest zbyt gęsta – dolać wody.

Koszt: 0,31 zł + 0,06 zł + 0,09 zł + 0,39 zł = 0,85 zł

18119919_10212774591989791_910940078_o.jpg
Jak wspominałyśmy w poprzednim wpisie, zupy-kremy to doskonały pomysł na szybki i tani posiłek 🙂

Kolacja: 20,9%, 375,6 kcal, 5,6 g białka, 21,4 g tłuszczu, 40,5 g węglowodanów

Sałatka z ryżem
Pomidor – 1 sztuka
Ryż – 50 g
Cebula – 1/2 sztuki
Ogórek gruntowy – 1 sztuka
Olej rzepakowy – 2 łyżki

Przygotowanie: Ryż gotujemy według wskazówek na opakowaniu. Warzywa kroimy w kostkę, łączymy z ryżem, polewamy olejem i doprawiamy.

Koszt: 0,47 zł + 0,14 zł + 0,09 zł + 0,39 zł = 1,09 zł

Podsumowanie: 1801,7 kcal, 66,6 g białka, 63,4 g tłuszczu, 237,3 g węglowodanów, 40,8 g błonnika

Ceny:

Kasza jaglana: 1,99 zł/400 g
Banany: 4,49 zł/kg
Mleko 2%: 1,89 zł/l
Pierś z kurczaka: 15,89 zł/kg
Marchew: 1,59 zł/kg
Seler: 4,49 zł/kg
Por: 7,99 zł/kg
Pietruszka: 3,99 zł/kg
Serek wiejski: 7,90 zł/kg (pakowany po 500 g)
Jabłka: 2,39 zł/kg
Płatki jaglane: 3,79 zł/400 g
Pomidory: 7,99 zł/kg (z kartą Moja Biedronka: 3,99 zł/kg)
Ogórek gruntowy: 9,99 zł/kg
Cebula: 3,99 zł/2 kg
Ryż: 2,89 zł/kg
Ziemniaki: 2,99 zł/3 kg

Łączny koszt: 7,33 zł

Dodatkowo: koszty oleju (17,99 zł/5 l, z kartą Moja Biedronka: 13,99 zł/5 l): 0,15 zł

Reklamy

5 thoughts on “Zdrowa dieta za grosze? – CZĘŚĆ 2: Biedronka

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s