Dania główne · Pozostałe przepisy · Uncategorized

Paella

14045339_10210234659773073_411533365_oAkurat miałam 2 nóżki kurczaka, już upieczone, i nie wiedziałam, co z nimi zrobić. Padło na paellę – ale nieco inną, bo bez żadnego mięsa, można więc powiedzieć, że jest to paella wegańska 🙂 Ja dodałam do niej rzeczone nóżki już na sam koniec.

Składniki na 1 porcję:

  • 50 g ryżu
  • 1/4 czerwonej papryki
  • 2 łyżki kukurydzy konserwowej
  • 50 ml białego wina
  • 150 ml bulionu warzywnego (ja zrobiłam z 1/2 kostki – lenistwo)
  • 1 pomidor
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • przyprawy: 1/2 łyżeczki chilli, 1 łyżeczka papryki wędzonej, 2 łyżeczki kurkumy; dosypałam również mieszanki ziół śródziemnomorskich

Przygotowanie:

  1. Pomidora obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Paprykę kroimy w kostkę. Warzywa podsmażamy na oleju, dorzucamy przeciśnięty przez praskę czosnek.
  2. Warzywa zalewamy winem, dodajemy wino, bulion i przyprawy.
  3. Gotujemy na wolnym ogniu, od czasu do czasu mieszając. Powinno to potrwać ok. 15-20 minut. Pod koniec dorzucamy kukurydzę.

1 porcja to 390 kcal 🙂

paella

Skomentuj

