Dania główne · Przepisy wegańskie · Uncategorized

Kremowy sos serowy z kalafiora – do makaronu

 

Dzisiaj kolejny przepis w ramach mojego wege eksperymentu 🙂 W roli glownejpo raz kolejny Pan Kalafior 🙂 Juz dawno przekonałam jak bardzo wszechstronne i uniwersalne jest to warzywo. Dzisiaj wykorzystałam go do sosu serowego, który podałam z makaronem. Wyszło zaskakująco smacznie, czego może nie widać na zdjęciu :). Ale uwierzcie na słowo. A jeszcze lepiej przekonajcie się sami 🙂

IMG_20160808_142346

Składniki:

  • 1/2 kalafiora
  • 2 łyżki tahini
  • Łyżka oliwy
  • Kilka łyżek płatków drożdżowych
  • Sól, pieprz, czarna sól
  1. Kalafiora gotujemy w osolonej wodzie do miekkości.
  2. Ugotowanego kalafiora miksujemy na gładki sos wraz z tahini, oliwa i płatkami drozdzowymi.
  3. Przyprawiamy do smaku . Aby sos był bardziej wyrazisty można dodać czosnek i ostrą paprykę, mój był w wersji łagodnej.
  4. Sos wymieszać z makaronem i dowolnymi dodatkami – i mnie były to brokuły i marchewka.

Smacznego !

Skomentuj

