Dania główne · Przepisy wegańskie · Uncategorized

Curry warzywne z soczewicą

cur1Uwaga, jest ostre! 🙂 Tym razem użyłam gotowej pasty curry, ale niedługo pojawi się przepis z wykorzystaniem przypraw.

Składniki na 2 porcje:

  • 1/2 zielonej cukinii
  • 1 pomidor
  • 200 ml mleczka kokosowego
  • 2 łyżki czerwonej soczewicy
  • 1 łyżka żółtej pasty curry
  • 1 torebka ryżu (ja użyłam amerykańskiego – jest słodkawy, więc nieco łagodzi ostrość potrawy)

Przygotowanie:cur3

  1. Ryż gotujemy według instrukcji na opakowaniu.
  2. Soczewicę gotujemy, ale nie do pełnej miękkości.
  3. Cukinię i pomidora (ja obrałam ze skóry) kroimy w kostkę.
  4. W rondelku podgrzewamy mleczko kokosowe, dodajemy pastę curry i mieszamy. Dorzucamy cukinię, pomidora oraz soczewicę.  Dolewamy ok. 100 ml wody. Dusimy kilka minut na wolnym ogniu.
  5. Podajemy z ryżem.

1 porcja to ok. 500 kcal 🙂

curry

 

Skomentuj

